Idrottsdagen 3/10 2018

Idrottsutskottet har som vanligt sett till att ordna en idrottsdag för alla KI-studenter den femte onsdagen på terminen. Det finns en hel del nya aktiviteter att upptäcka. Alla aktiviteter håller en nivå som välkomnar nybörjare, proffs och allt däremellan. Följande aktiviteter finns tillgängliga (mer utförlig information om varje aktivitet finner du nedan).

1. Copa Karolinska
  2. Volleyboll
  3. Badminton
  4. Stand up paddle (SUP)
  5. Klättring
  6. Squash
  7. Poledance
  8. Padel
  9. Capoeira
  10. Basket
  11. Brottning
  12. Simning
  13. Friskis & Svettis Hagastan
  14. SATS Torsplan

1. Copa Karolinska

För sjätte året i rad arrangerar Idrottsutskottet fotbollsturneringen Copa Karolinska på höstens idrottsdag. Samla ihop alla dina fotbollssugna kompisar och anmäl ditt lag snarast!

Förutom titeln ’KI:s bästa fotbollslag’, får vinnarlaget även äran att representera Medicinska föreningen i Universitetsfejden i Uppsala den 10 november, där studentföreningar från Stockholm, Uppsala, Göteborg, Umeå m.fl. gör upp i en herr- respektive damturnering som följs av en gasque på Stockholms nation på kvällen. Av det skälet avgörs Copa Karolinska liksom förra året i en HERR- och DAMKLASS. Tjejer tillåts delta i herrklassen men inte vice versa.

Copa Karolinska spelas i 5-mannaform med 5-mannaregler. Till Universitetsfejden som spelas inomhus får laget MF skickar max bestå av 10 personer. Vi rekommenderar därför att ställa upp med max 10 spelare även i Copan.

Plats: Skytteholms IP – B-planen
Tid: 09.30, första match ca 10.00
Spelform: 5-manna
Anmälan: Görs senast 2/10 till [email protected]. Ange lagnamn, tröjfärg och program. Anmäl ditt lag snarast då vi har ett tak för antal deltagande lag.

FB: https://www.facebook.com/events/247741985851445/
Ses på Skytteholm!

2. Volleyboll

Volleyboll på idrottsdagen!? Ni hörde rätt!
Vid GIH, idrottshall 3, kl: 15:00-16:45.
Det finns omklädningsrum och duschar, tyvärr inga skåp! Bollar har IdrU, så allt ni behöver ta med er är gott humör! Syns där!

3. Badminton

Favorit i repris! Kom och spela badminton med oss under idrottsdagen! Har du eget racket kan du ta med det, annars kan man hyra utrustning på plats! Visa ditt kårleg vid receptionen så är det bara att börja spela på en av de fem banorna som är uppbokade för oss.

Var? Frescatihallen vid Stockholms Universitet

När? Från kl 14-17.

4. Stand up paddle (SUP)

Ingen förkunskap krävs och brädor och paddlar hyrs ut från surfbussens butik på Kungsholmen. I butiken får du en kortare introduktion till SUP, de går igenom grunderna och svarar på eventuella frågor. Där kan du sedan byta om och lämna dina grejer innan du vandrar ner till deras flytbrygga där du själv väljer rutt och paddlar i din egen takt under 90 minuter! Ingen bokning krävs.
Plats: Surfbussen, Kungsholms strand 181
Tid: 11-17
Kostnad: 150 kr/person + ev. 50 kr för våtdräkt
Mer info hittar ni på https://www.surfbussen.nu/paddla-sup

5. Klättring

Som sedvanligt är bjuder Idrottsutskottet in till klättring vid Klättercentret i Solna! Såväl nyfikna nybörjare som erfarna klättrare är alla varmt välkomna. Klättringen kommer att anordnas i samarbete med Klättercentrets instruktörer som hjärna hjälper till med både repsäkring och tekniktips. Klättringen tillsammans med instruktörer och oss från IdrU kommer äga rum mellan 10:00 till 11:30. Vill man stanna längre så är detta självklart möjligt. Om du redan är medlem på klättercentret är inträdet självklart gratis. För dig med klätterutrustning men utan medlemskap kostar besöket 115 sek, respektive 150 sek om du behöver hyra sele och klätterskor. Betalningen sker i kassan på klättercentret. För att delta krävs endast en anmälan till oss på IdrU.
Adressen är Banvaktsvägen 20 i Solna. Hit tar man sig enklast med buss, station: Industrivägen, Solna.
Tag med bekväma träningskläder, vattenflaska och ett gott humör. Idrottsskor eller klätterskor (vilket finns på klättercentret) rekommenderas.
Anmälan sker genom att fylla i det bifogade formuläret:
Har du några frågor? Skicka din fråga till:
Vi ses på väggen!

6. Squash

Var? Roslagshallen, Roslagsgatan 24.
När? Två pass klockan 10:00-10:45 och 10:45-11:30
Platser: 14 personer per pass. Först till kvarn om det blir fullt!
Pris? GRATIS!

Man spelar vanligtvis 1vs1 och det finns möjlighet att köpa terminskort för 1000 kr.

7. Poledance

Var? Vida Pole, Alströmergatan 49
När? 13.30, 14.15 och 15.00
Pris? Gratis!

Boka via www.vidapole.se/intro genom att välja antal platser du vill boka den 3/10 och sedan tryck ”Boka”.

8. Padel

Var? Padel Flemingsberg, Elektronvägen 4
När? 12-15
Pris? GRATIS! Rack och bollar ingår.

Vi har fyra banor bokade under tre timmar. Padel är en relativt ny sport som kan beskrivas som en blandning mellan tennis och squash. Det spelas på en plan med två planhalvor avskilda av ett nät, precis som tennis. Däremot så kan man även använda sig av väggarna i spelet, vilket mer liknar squash. Man spelar ofta 2vs2, men det är helt okej spela 1vs1 eller komma själv och spela med någon annan.

9. Capoeira

Var? BASE, Campus Huddinge
När? 13.30-15.00
Pris: Gratis!

Capoeira är en Afro-brasiliansk kampsport som kombinerar dans, akrobatik och musik!

10. Basket

Var? Fleminghallen, Ebba Bååts torg 20
När? 16-19
Pris? Gratis

Du är välkommen att spela basket oavsett tidigare kunskapsnivå! Dörrkod 0405 om den inte är öppen!

11. Brottning

I år kan du vara med och lära dig att brottas hos en av Sveriges ledande klubbar i brottning, Huddinge brottarklubb. Det kommer finnas ett tillgängligt pass där du får lära dig självförsvar i riktig närkamp. För att delta behöver du inga förkunskaper. Efter passet finns det tid för egen träning i deras gym eller fri lek. Vid funderingar eller önskemål skriv gärna till oss på vår facebooksida ; Idrottsutskottet MF eller under ”övrigt” i formuläret.
Boka din plats då det är begränsat antal platser via länken: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeG1MEIu0PSAvhooAR_K6phPhY9dTZf8cJ8J4NgvoUgA5x0kg/viewform?usp=sf_link
Tid: 11:00-13:00
Plats: Diagnosvägen 9A(Garageplan), 141 54 HUDDINGE
Pris: Gratis!
Tag med: Gympakläder (helst inte allt för lösa och fladdriga), mjuka gympaskor och en vattenflaska.

12. Simning

Då simningen var mycket uppskattad av förra idrottsdagens deltagare, kommer här en favorit i repris! Denna gång håller vi hus på Eriksdalsbadet (Hammarby slussväg 20, Skanstull T-bana) där vi river av ett inspirerande, roligt och socialt morgonpass under ledning av simtränare Lina Abdel-Halim och Med-SM kapten Michaela Lundgren. En perfekt start på dagen och möjlighet till att vara med på flera aktiviteter efteråt.
Alla är som alltid varmt välkomna! Vi ses vid entrén till simhallen klockan 8:30 och håller på till ca 9.30.
Pris: 60 kr (student)

Frågor? Mejla [email protected]

13. Friskis & Svettis Hagastan

Se Facebook-eventet för uppdaterad information.

14. SATS Torsplan

Se Facebook-eventet för uppdaterad information.