Medlemskap

Oavsett om du är ny här på KI eller redan har läst flera terminer är du välkommen som medlem i Medicinska Föreningen!

Det finns många anledningar till att vara med i MF. Du kan välja dem alla, eller någon av dina favoriter. Medlemskapet i MF är frivilligt, men för att ta del av verksamheten som sker i föreningens organ behöver du vara medlem. Medlemmar omfattas sedan av ytterligare fördelar jämte icke-medlemmar såsom olika rabatter kopplade till exempelvis Mecenatkortet du får som medlem i MF, men även andra erbjudanden som går ut via mail eller på hemsidan samt medlemspris under fester som sker i föreningens regi genom programutskottet. För att läsa mer om hur man kan engagera sig, se Studentliv.

Som medlem i MF får du inte bara tillgång till detta utan du stöttar även vårt arbete i att bevaka och påverka utbildningen för det bättre. Våra studentrepresentanter arbetar för att förmedla studenternas åsikter och perspektiv i KI:s alla led och organ. Oavsett om du själv är intresserad av att engagera dig som studentrepresentant eller inte så kan ditt medlemskap hjälpa till att säkra vårt fortsatta arbete. För att läsa mer om våra studentrepresentanter och studiebevakningen de bedriver, se Studiebevakning.

Medlemskap i MF kan antingen betalas per termin eller per helår. Priserna varierar något och terminspriset ligger idag på 195 :- medan helårspriset ligger på 370 :-. Man sparar alltså lite på att köpa ett helår på en gång.