Nominera till Crux Magna Medicorum 2023

Crux Magna Medicorum instiftades av styrelsen 1981 och är den högsta förtjänstmedaljen som delas ut av styrelsen. Hedersutmärkelsen tilldelas den person vars insatser för Medicinska Föreningen har varit långvariga, vittomspännande och oskattbara.

Medaljen kan endast tilldelas medlemmar, tidigare medlemmar, föreningens personal samt andra som har engagerat sig i föreningen. Styrelsen beslutar om vilka personer som ska föräras medaljen. Högst sex medaljer får utdelas vid varje tillfälle. Utmärkelsen delas ut på Luciabalen den 13 december.

Känner du någon som förtjänar denna förnäma utmärkelse? Ta chansen och nominera personen genom att skicka ett mejl märkt ”Crux Magna Medicorum nominering” innehållande:

• För- och efternamn på personen
  • Personens nuvarande och tidigare engagemang inom Medicinska Föreningen
  • Motivering till varför hen förtjänar att tilldelas Crux Magna Medicorum

Mejla din nominering till [email protected] senast den 30e oktober!