Solvikfixarveckan 2018

Sommaren närmar sig med stormsteg och med den också fixarveckan på Solvik! Under fixarveckan bjuder Sportstugunämnden in alla intresserade för att hjälpa oss ta hand om kårens sportstuga Solvik på Ingarö. Vi kommer under årets fixarvecka färdigställa det nyrenoverade köket, bygga en trappa/liten altan till den nya huvudentrén, bygga om vedboden invändigt och dessutom rensa ur källare och städförråd och ställa in hyllor och skåp för att göra utrymmena mer användbara. För att kunna genomföra allt som måste göras och för att kunna hålla Solvik användbart för framtiden behöver Sportstugunämnden din hjälp!

Fixarveckan är 5-9/6. Man kan delta under del av veckan eller hela veckan och Sportstugunämnden bjuder på mat och dryck och utlovar trevligt sällskap, underbar natur och bastu för alla deltagare! Om du är engagerad i ett kårorgan på MF kan ni få ett gratisdygn på Solvik om ni arbetar 2×8 timmar under fixartillställning, ta chansen att få hålla ert event här helt gratis!

Oavsett om du varit på Solvik förut, är kårengerad, inte är kårengagerad, kan allt om friluftsliv eller inget alls, precis börjat på KI eller inte passar in på något av ovanstående är du mycket välkommen och vi är säkra på att du kommer älska Solvik lika mycket som vi!

När?
5-9 juni

Var?
Solvik ligger ute på Ingarö, Värmdö, ute i Stockholms vackra skärgård. Här hittar du vägbeskrivning.

Anmälan:
Anmäl dig i doodlen och fyll i vilka dagar och tider du vill delta så vi vet hur mycket mat vi ska förbereda!

Vill du veta mer om Solvik?
Läs mer här!

Har du frågor?