CHaSE 2021

CHaSE (Careers in Health and Science Exposition) är Medicinska Föreningens arbetsmarknadsdag som organiseras varje höst av Näringslivsutskottet. På CHaSE får studenter och forskare vid Karolinska Institutet chansen att träffa företag inom life science och hälsa och delta i seminarier och workshops.

Årets arbetsmarknadsdag äger rum den 18 och 19 november i Aula Medica på KI Solna campus. Missa inte denna chans att prata med representanter från alla deltagande företag och delta huvudeventet som inkluderar flera föredrag och workshops om hur du kan jaga din dröm om en framgångsrik karriär inom hälsa och vetenskap!

CHaSE är Stockholms främsta karriärmässa som kopplar samman studenter och unga forskare med arbetsgivare från privat och offentlig sektor! Detta unika nätverksevenemang inom hälsa & vetenskap är öppet för alla studenter på kandidat- och magisternivå, samt doktorander och postdoc-forskare vid KI för att introducera dig till flera olika företag och organisationer, ge dig chansen att hitta nästa praktikplats, examensarbete eller jobb och tillåta dig att upptäcka alla möjliga karriärvägar som ligger framför dig!

CHaSE 2021 har lockat företag från ett brett spektrum för att täcka alla olika intressen: bio-pharma, nystartade företag, big-pharma, bioteknik, icke-statliga organisationer, juridiska tjänster, konsulttjänster, rekryteringsföretag och mer.

Näringslivsutskottet (NU) hanterar Medicinska Föreningens kontakter och samarbete med life science företag och organisationer. NU jobbar med att utöka karriärmöjligheter och främja samarbete mellan studenter och biovetenskapsektorn.