Kårhuset

På Nobels väg 10 i Solna ligger Medicinska Föreningens kårhus. Det är här större delen av Medicinska Föreningens verksamhet äger rum. I puben finns en lunchrestaurang – Mollan som har öppet dagtid vardagar. Fredagskvällar håller vår pub öppet.

I aulan håller vi våra större fester, gasquer och baler. Möjligheterna för att ordna ett lyckat arrangemang är stora – det är inte för inte Nobelpristagarna i fysiologi eller medicin brukar stanna kvar i Stockholm lite längre för att bevista vår Luciabal och varmt rekommendera denna tillställning för nästa års pristagare.

Vi har fullständiga rättigheter. Medlemmar och övriga har möjlighet att hyra lokaler i vår fastighet för alla möjliga evenemang.

Våra lokaler

AulanPuben och gasquenKlubbvåningen
Antal gäster sittande250 sittande80 sittande50 sittande
Antal gäster stående850 stående220 stående50 stående