Solvik

Solvik är Medicinska Föreningens sportstuga på Värmdö strax utanför Stockholm. Det är en samling små stugor vid vattnet i det lagom avlägsna Beatelund. Hit kan du åka när du vill ha fest, bada bastu, paddla kanot, hänga med vänner, äta gott, gå i skogen, ligga i solen, plugga i lugn och ro eller titta på båtar som åker förbi.

På Solvik finns gott om sängplatser (24st), badbryggor, bastu och båtar. Köket är normalutrustat inkl. diskmaskin och det går bra att laga mat till ca 30 personer. Under höst-, vinter- och vårsäsong hyr man Solvik dygnvis och på sommaren veckovis.

Att åka buss från Slussen och gå den sista biten tar ca 40 min. Med bil går det såklart fortare.

Ett Solviksdygn löper från kl. 14.00 till kl. 14.00 dagen efter. I bokningskalendern kan du se när Solvik är ledigt. En bokning för ett dygn kan visuellt överlappa med nästa eller föregående bokning i kalendern pga av att den sträcker sig över båda dagarna i kalendern. Detta fenomen är inbyggt i Google Calendar, Solvik är inte dubbelbokat.