Queerolinska

Nyfiken på det queera studentlivet i Stockholm?

Trött på ett heteronormativt utbildningssystem i plugget?

Undrar var alla hbtqisar på Karolinska och MF tar vägen? Kom till oss!

Queerolinska är en kårförening med syfte att representera intressen av HBTQ-studenter som pluggar vid KI, eller HBTQ-anställda vid Karolinska Institutet eller Medicinska Föreningen. Vi är officiellt bundna till Medicinska Föreningen (MF) och Sveriges Förenade HBTQ-studenter (SFQ).

Vårt mål är att engagera oss i olika frågor som angår kvalitén av utbildningen och universitets allmänna trygghetsmiljö, samt att regelbundet organisera sociala evenemang som till exempel filmkvällar.

Som en medlem får du delta i styrelsemöte och har möjligheten att påverka vårt arbete. För att officiellt gå med i Queerolinska behöver du ett gällande medlemskap inom både MF och SFQ. Du får gärna vara en icke-officiel, stödmedlem som hänger med på våra möten eller kommer till våra events, men vi föreslår dig att skaffa det fullständiga medlemskapet för att visa din support åt våran grymma förening!

Gå in här för att skaffa medlemskap hos SFQ. En årsavgift på 50kr förekommer när du gör din ansökan. Se till att du väljer ”lokal nivå ” och ”Queerolinska ” i de sista två rutorna.

Vi vill att alla ska känna sig välkomna och trygga och vill därför poängtera att du inte behöver vara öppen för att komma på en träff med Queerolinska. Vid förfrågan om anonymitet, för vi inte vidare ens namn på närvarolistor. Stort välkomna och håll utkik här efter datum för vår nästa aktivitet.