Invigning av MF:s nya toaletter – den första delen av ombyggnationen Framtidens Kårhus är klar!

Den 14 september invigdes de nya toaletterna i Medicinska Föreningens kårhus – ett stort steg i projektet Framtidens Kårhus (FKH)!

Toaletterna på entréplan och i puben byggdes om under våren och sommaren 2018, och står nu äntligen klara för användning. Ombyggnationen har gjorts tillsammans av MF och Kårhusstiftelsen som finansierat ombyggnationen. Vid invigningen hölls tal av bland andra Medicinska Föreningens inspektor Carl Johan Sundberg och projektledare för Framtidens Kårhus Anna Eklöf.

Alla toaletter är könsneutrala och går i MF:s färger – rött, gult, vitt och svart, och de är dessutom fler och större än tidigare!

Läs mer om bakgrund och vision för framtidens kårhus här.