Medicinska Föreningens Spex

Flix och Corpus

Sedan 2021 har de två spexföreningarna Corpus Karrolina och Flix gått ihop och bildat MF Spex.

Corpus Karrolina är Medicinska Föreningens herrspex som satt upp fantastiska vårföreställningar i över 40 år. Traditionsenligt kan vi se huvudrollen som en inflytelserik/stark/rolig/elak kvinna och manuset är ett förtydligande av ett historiskt skeende, skrivet på rim och förgyllt med sång och dans.

Flix är Medicinska Föreningens damspex, som varje höst sätter upp en interaktiv föreställning med hjärta, smärta, rim och reson för att pigga upp den novembertrötta stämningen i KI:s korridorer. På scenen ser vi traditionsenligt fiktionella karaktärer med en manlig huvudroll.

Under terminens gång utförs ett stort produktionsarbete med allt från kulisser, kostymer och koreografier till kalas och kakor medan de på scen gör sin grej. Denna dedikerade grupp består av de olika arbetsgrupperna dekor, kostym, smink, koreografi, band, muriskarrangemang (Arr), fest och fika (FoF), propaganda (PR), Ljud och Ljus (LoL) samt självklart manus, revision och styrelsen!

Uttagningar till de olika ensambeln sker i början av varje termin.

Gillar du att stå på scen, sjunga, improvisera och skriva sångtexter? – Kom på audition och bli vår nya stjärna!

Gillar du att sy, snickra, baka, designa affisher eller ordna fester? – Kom på stormöte och hitta den grupp som kittlar just din kreativa sida!

Boka sångtruppen

Om du är intresserad av att boka Flix och/eller Corpus Karrolina till en fest eller middag, maila respektive sångtruppernas konduktör med en förfrågan! Du hittar deras mailadresser här till höger.