Medicinska Föreningens vårbal 2023

Medicinska Föreningen vill härmed bjuda in er till en ljuvlig Vårbal den 22:e April!

Balen hålls på Medicinska Föreningens kårhus i Solna, och börjar med fördrink klockan 18:00. Sedan följer middag med tre rätter, underhållning och högtidlig utdelning av några av Medicinska Föreningens finaste utmärkelser. Vi hoppas att ni vill fira in kärlekens och pånyttfödelsens årstid med stil hos oss på Medicinska Föreningen!

Var? Medicinska Föreningen, Nobels väg 10, Solna
När? 22/4
Fördrink kl. 17:00
Eftersläpp kl. 22:00 – 02:00 (föranmälan krävs!)

Klädkod
Högtidsdräkt med akademiska ordnar (frack eller balklänning)
Gäller även eftersläppet

Kostnad per kuvert (med/utan alkohol)
MF-medlem: 700kr/650kr
Icke-medlem: 800kr/750kr

Har du frågor om vårbalen?
Kontakta värdparet på [email protected].

Vårbalen

Vårbalen är en av de baler som hålls på Medicinska Föreningen under året. Det är en av MFs finaste och mest högtidliga evenemang där vi firar årsdagen då MF grundades, 21 april 1877. Likt luciabalen är kvällen fylld med 3 rätters middag, underhållning och efterföljande dans! Vårbalen anordnas av Programutskottet och tillsammans firar vi in våren och de ljusare tiderna med en sittning i första klass!!