Medicinska Föreningens Luciabal

Medicinska Föreningen vill härmed bjuda in till den årliga Luciabalen den 13:e december

Luciabalen är Medicinska Föreningens finaste tillställning och anordnas varje år den 13:e december av Programutskottet. Passande nog är 13:e december det datum som Kung Karl XIII grundade Karolinska Institutet år 1810, vilket gör balen extra högtidlig. Under kvällen bjuds det på en middag med god mat, underhållning av bland andra A Scalpella, spexen Corpus och Flix, samt efterföljande dans med livemusik av Stroket och Blåslaget. Under Luciabalen delas några av Medicinska Föreningens finaste utmärkelser ut. Vissa år firar även nobelpristagarna i fysiologi eller medicin denna högtid med oss.

Sittning

Sittningen är fullsatt men du kan skriva upp dig på reservlistan och få plats vid eventuella avanmälningar!

Var?
Medicinska Föreningens kårhus, Nobels väg 10, Solna

När?
Den 13 december

Fördrink
kl. 18:00

Middag
kl. 19:00

Klädkod
Högtidsdräkt med akademiska ordnar (frack eller balklänning)

Biljettpriser
Kuvert: 900 kr
Kuvert MF medlemmar: 800 kr
Alkoholfritt: 800 kr
Alkoholfritt MF medlemmar: 700 kr

Eftersläpp

Kom och dansa natten lång med oss, alla är välkomna! Ingen föranmälan krävs.

kl. 23:00 – 03:00

Klädkod
Kavaj (kostym/kostymklänning)

Inträde
MF medlemmar: 80 kr
Icke MF medlemmar: 100 kr

Har du frågor om Luciabalen?

Kontakta Medicinska Föreningens Värdpar på [email protected].