Blåslaget & Dragplåstret

Blåslaget är Medicinska föreningens studentorkester och Dragplåstret är Blåslagets tillhörande dansgrupp. Vi repar varje tisdag i MF-aulan klockan 18:00 då vi alltid börjar med fika. Om du är intresserad av att gå med eller bara vill veta mer om oss är det bara att komma förbi på ett av våra rep eller mejla oss! Blåslaget rymmer musicerande på alla nivåer; från väl inövade musiker till nybörjare som vill utvecklas vidare.

Blåslaget är en blåsorkester, och vår repertoar sträcker sig från Strauss till Lady Gaga. Blåslaget och Dragplåstret uppträder på i princip alla större fester som hålls på KI, och dessutom på flera öppnings- och välkomstceremonier för nya KI-studenter. Vi har medlemmar från så gott som alla utbildningsprogram på KI samt doktorander och utbytesstudenter. En gång om året åker vi på studentorkesterfestival som hålls i antingen Uppsala eller Linköping, ett festligt tillfälle då vi spelar, dansar och festar med medlemmar från andra studentorkestrar från hela Sverige.

Om du är intresserad av musik och dans och söker ett aktivt och spännande studentliv i Stockholm är Blåslaget och Dragplåstret något för dig!