Näringslivsutskottet – NU

Näringslivsutskottet (NU) hanterar Medicinska Föreningens kontakter och samarbete med life science företag och organisationer. NU jobbar med att utöka karriärmöjligheter och främja samarbete mellan studenter och biovetenskap sektorn. Utskottet är involverat i att organisera events, (e.g. CHaSE) där studenter får en chans att träffa representanter från olika företag och organisationer, samt delta i workshops och presentationer.

Som medlem i NU kommer du bredda ditt nätverk, få erfarenhet, och utveckla dina personliga och sociala färdigheter, och framförallt utveckla din framtida karriär. Men viktigast av allt handlar det om att träffa människor från hela världen, få vänner, och ha kul!

Ordförande
Raman Vashishtha

CHaSE

Careers in Health and Science Exposition (CHaSE) är Medicinska Föreningens arbetsmarknadsdag som organiseras varje höst av Näringslivsutskottet. På CHaSE får studenter och forskare vid Karolinska Institutet chansen att träffa företag inom life science och hälsa och delta i seminarier och workshops.