Mottagare av Crux Magna Medicorum 2018

Crux Magna Medicorum instiftades av Styrelsen 1981 och är Föreningens högsta förtjänstmedalj. Den tilldelas den vars insatser för Föreningen har varit långvariga, vittomspännande och oskattbara. Medaljen kan endast tilldelas medlemmar, tidigare medlemmar, Föreningens personal samt andra som har engagerat sig i Föreningen.

Pontus Dannberg

Pontus har både engagerat sig i Medicinska Föreningen länge och intensivt. Som vice kårordförande och året dessförinnan Programutskottets ordförande genomförde han mycket efterlängtat förbättringsarbete. Under året som presidial arbetade Pontus stenhårt med studiebevakning, både genom att stötta kårens sektioner i deras påverkansarbete och genom eget arbete ibland annat styrelsen för utbildning. Hans enorma driv och energi har sedan han började engagera sig 2013 lyst igenom i allt han gör på kåren och sprider sig lätt till de runtomkring honom.

Max Kynning

Få på Medicinska Föreningen har varit engagerade lika länge och brett som Max. Sedan 2012 har hans fritid ägnats åt arbete med Programutskottet som ledamot, spritis och därefter utskottets ordförande. Han engagerade sig vidare som ledamot i kårens styrelse, Förvaltningsutskottet och som kårordförande, och har dessutom varit studentrepresentant i konsistoriet (KI:s styrelse), Rekryteringsutskottet och en av MF:s representanter i Medicinska Bokhandelns styrelse. Han har ett hjärta som klappar för Medicinska Föreningen och har alltid kårens bästa för ögonen.

Alice Weréen

Alice har haft ett brett engagemang inom Medicinska Föreningen sedan hennes studiestart 2014. Bland hennes många meriter finnes posten som ordförande i kårföreningen Blåslaget, värdinna för MF, flerårig ledamot i Fullmäktige samt ordförande för Förvaltningsutskottet under 2018. Dessutom har hon bland annat varit ledamot i Sångbokskommittén, Vårbalskommittén och Kommunikationsutskottet. Alice är otroligt driven och har skött sina många uppdrag med finess. Hon tar sig an varje uppgift med energi och entusiasm.